СВІТ, В ЯКОМУ МИ ЖИВЕМО

Наш світ дивовижний і різноманітний, і що може бути цікавіше, ніж день за днем відкривати для себе все нові й нові його сторони. Вивчаючи світ тільки з наукової позиції, неможливо осягнути всю його велич, оскільки природна наука спрощує його, позбавляючи духовності і представляючи лише з матеріальної точки зору. З іншого боку, наше сприйняття світу через органи чуття теж не дозволяє бачити навколишню дійсність у всій повноті, і всі наші судження про неї не можуть бути на сто відсотків об’єктивними. Тому головне завдання даного предмета об’єднати ці дві сторони пізнання і дати учням цілісне уявлення про світ, показати його таким, яким він є насправді, а не в уявленнях багатьох людей.

Шлях пізнання світу починається з безлічі питань. Спочатку людина прагне відповісти на питання «ЩО» перед нею, потім намагається дати цьому визначення «ЯКЕ ВОНО» і далі прагне проникнути всередину «ЯК ВЛАШТОВАНЕ». Пізнавати людина починає із самого народження і продовжує все життя, дивлячись на світ через призму свого виховання, освіти, життєвого досвіду. На сприйняття світу накладають свій відбиток і характер людини, її інтереси та особисті цінності. Але саме в дитячому віці цей процес найбільш ефективний, оскільки сприйняття дитини ще не обмежене ніякими умовностями і рамками, які часом так заважають дорослим бачити і сприймати найочевидніше

Діти безпосередні у своєму сприйнятті світу, їм цікаво все, практично всі вони великі «чомучки». І якщо їм хочеться щось дізнатися, вони закидають питаннями своїх батьків, бабусь, дідусів, або ж пізнають якісь предмети і явища через відчуття: «гаряче-холодне», «небезпечно-безпечно», «боляче- приємно». Вони не можуть обмежитися в своєму пізнанні, як дорослі, сухим тлумаченням з довідника. Дітям потрібні не тільки визначення, але і фарби, емоції, відчуття й взаємозв’язок між усім цим. Завдяки своїй необмеженій допитливості, діти можуть бачити й сприймати цей світ більш повно. Тому наше завдання зробити ці пізнання багатосторонніми, направити їх допитливість на правильний шлях.

Перше, що потрібно закласти в дитину – це сприйняття нею своєї малої батьківщини, того місця, де вона народилася і живе. У кожного своє розуміння батьківщини, для когось вона починається із затишного дворика з кущем бузку під вікном, рідної вулиці, де знайомий кожен камінчик, шкільних товаришів і друзів. Для когось – це місто, для когось – вся країна, але всіх їх об’єднує прихильність до місця, де все здається рідним і зрозумілим, де комфортно душі. Тому дуже важливо створити в дитини позитивний образ того місця, де вона народилася, розширити її сприйняття батьківщини.

 У розроблюваних нами програмах саме цьому питанню приділяється першочергова увага, оскільки з різнобічного сприйняття місця, де дитина народилася, починається більш широке пізнання нею навколишнього світу, в якому вона має жити, і який веде далеко за межі рідного будинку, вулиці, школи.

Шлях пізнання світу через його різноманіття є ключовим у набутті дитиною життєво-необхідних знань і її культурному розвитку. Тому дані програми містять багатосторонній обсяг знань про світобудову, устрій світу навколо нас, взаємозв’язок людини й навколишнього середовища, про сенс народження і стратегічні завдання людства, які вона повинна реалізувати в процесі свого життя. Набуття даних знань додасть людині впевненість і стійкість у її психологічному і моральному становленні як особистості.

Потенціал людського розуму в пізнанні світу величезний, однак людина сама обмежує свої можливості вузькими рамками свого сприйняття. Одним з ключових завдань даного розділу є розширення у школярів і студентів меж уявлення про світ і буття.

РОЗДІЛ 1. Місце, де ти живеш

Перший розділ – це перше питання вчителя до учня: «А чи знає він село, місто в якому живе?». Звичайно ж, багато хто скаже: «Так, знаю» і, швидше за все, насправді знають щоденний маршрут від школи до дому чи від будинку до якогось кінотеатру або парку розваг. Але варто трохи відхилитися від звичного маршруту, і виявляється, що світ набагато більше і ширше, ніж зазвичай людина це бачить. Наприклад, у місті Києві є не тільки станції метро, але є й завод, де збирають поїзди. Є не тільки трамваї, а ще й трамвайні депо, де вночі трамваї «сплять». Є аеропорти, де є не лише літаки, а й прикордонники, які навіщось перевіряють паспорти. Існує також безліч банків, де зберігається величезна кількість грошей і цінних паперів.

Основне завдання даного розділу – допомогти учневі вже на початку свого життя навчитися дивитися на світ навколо себе ширше. Наше завдання полягає в тому, щоб кожен учень задавав якомога більше питань, якими б незвичайними вони і не були. І чим більш незвичні питання, тим краще! Кожне питання автоматично тягне за собою ще десять питань, а це означає, що діти будуть шукати на них відповіді. Це, на наш погляд, дуже корисна практика. Хто шукає, той завжди знаходить!!!

  1. ТЕМА: Мій дім, моя вулиця, моя школа. Що я про них знаю? Що я хочу про це дізнатися?
  2. ТЕМА: Що знаходиться за межами дому? Куди ведуть дороги? Які існують райони, вулиці, цікаві місця в моєму місті? Щоденні маршрути і місто за межами відомого.
  3. ТЕМА: Як влаштоване велике місто?
  4. ТЕМА: Виникнення нових міст

РОЗДІЛ 2. Хто побудував усе навколо?

У першому розділі ми звернули увагу учня на місце, де він живе і, звичайно ж, у нього виникне питання: «А хто це все створив, побудував? Навіщо потрібні ці банки, гроші і т.д.?» Тому в другому розділі ми пропонуємо розповісти про те, що люди, які виросли і отримали певну освіту, надалі займаються тим, що працюють за обраною спеціальністю, і щось створюють для майбутніх поколінь. Наше завдання – допомогти учневі зрозуміти, для чого потрібно вчитися і здобувати знання, зацікавити учня в цьому пізнанні. І найголовніше – в даному розділі ми починаємо розмову про призначення кожної людини. Ми хочемо, щоб діти з найперших шкільних днів замислювалися над тим, що аеропорти і вокзали будують зовсім різні фахівці. Це, в свою чергу, дозволить учням замислюватися над тим, що коли- небудь прийде і їхній час, їхня черга, і їм самим доведеться приймати рішення: що ж вони хочуть побудувати у своєму житті, ким вони хочуть стати? І найголовніше, щоб уже в початковій школі діти шукали відповідь на питання: «Чому вони хочуть це зробити?»

Теми даного розділу допоможуть вчителям не тільки розкрити для учнів дуже важливе питання про необхідність відкриттів, винаходів і створення корисних технологій і нових видів споруд, а й допоможуть учням усвідомлено й відповідально вибрати напрямок, де б вони хотіли проявити свої здібності. Причому вибір цей повинен бути не імпульсивним, емоційним, а виправданим, заснованим на даних вивчень власних здібностей і схильності до тих чи інших наук.

  1. ТЕМА: Що таке освіта?
  2. ТЕМА: Навіщо потрібно вчитися?
  3. ТЕМА: Чому важливо вчитися добре?
  4. ТЕМА: Чому і коли потрібно вчитися?
  5. ТЕМА: Як зрозуміти, чим хочеш займатися?
  6. ТЕМА: Світ професій.
  7. ТЕМА: Найбільш рідкісні і найновіші професії світу.
  8. ТЕМА: Як впливає те, що люди створюють сьогодні, на наше завтра?
  9. ТЕМА: Чому одні люди роблять щось для інших людей?
  10. ТЕМА: У чому сенс вибору професії?
  11. ТЕМА: У чому сенс освіти?
  12. ТЕМА: Чому вчитися буває складно?
  13. ТЕМА: Кому вчитися просто?
  14. ТЕМА: Які здібності допомагають вчитися?
  15. ТЕМА: Як їх розвивати?
  16. ТЕМА: Чому більш складні знання будуються на основі простих?
  17. ТЕМА: Що потрібно, щоб зрозуміти своє призначення?
  18. ТЕМА: Різноманітність професій.
  19. . ТЕМА: Коли потрібно обирати професію?
  20. ТЕМА: Що впливає на вибір професії? Цінність або користь? Вибір шляху.
  21. ТЕМА: Що таке схильність?
  22. ТЕМА: Різні люди – різні здібності. Як визначити свої здібності? Як їх розвивати?
  23. ТЕМА: У чому особистий сенс бажання щось збудувати (створити, відкрити) у своєму житті?
  24. ТЕМА: Різні фахівці – різні якості – різні вимоги (професії для математиків, професії для спортсменів, професії для письменників і поетів, професії для артистів та ін.).
  25. ТЕМА: Можливості саморозвитку.
  26. ТЕМА: Яка робота хороша?
  27. ТЕМА: Як зрозуміти, що працюєш добре?

РОЗДІЛ 3. Для чого необхідне будівництво, розвиток?

Звичайно ж, коли ми говоримо учням про те, що ми вчимося для того, щоб отримати гарну освіту, а отримуємо хорошу освіту для того, щоб знайти хорошу роботу, а хороша робота дасть нам можливість побудувати або створити щось, закономірно виникне питання: «А для чого це потрібно?» Наша задача в даному розділі показати учневі, як поступово змінювалося і розвивалося суспільство. Наприклад, багато років тому люди не мали технічних транспортних засобів. Вони ходили пішки або переїжджали з міста в місто на кінських упряжках. Винахід літака, автомобіля, поїзда, пароплава дозволив людям економити величезну кількість часу. Зараз мільйони тон вантажів можна доставити в будь- яку точку світу в найкоротший термін. З винаходом радіо, телефону, телебачення, технологій для використання мережі Інтернет, величезний обсяг інформації став доступний кожній людині. Найголовніше, що це все сталося в дуже короткий історичний період часу.

Наше завдання – показати учневі важливість навчання, оскільки це шлях еволюції та розвитку. Інакше, можливо люди так би й жили в печерах донині.

  1. ТЕМА: Еволюційний розвиток технологій: винаходити – це важливо! Різноманітність винаходів.
  2. ТЕМА: Історія розвитку винаходів.
  3. ТЕМА: Історії про винаходи.
  4. ТЕМА: Найвеличніші винахідники.
  5. ТЕМА: Найбільші відчайдушні мандрівники.
  6. ТЕМА: «Найшаленіші» історії відкриттів.
  7. ТЕМА: Відкриття й винаходи в галузі техніки пересування, підкорення суші, води і повітря.
  8. ТЕМА: Як відбуваються відкриття?
  9. ТЕМА: Відкриття, що прискорили життя людини.
  10. ТЕМА: Відкриття й винаходи в галузі технологій (радіо, телефонія, Інтернет, провідні та бездротові технології).
  11. ТЕМА: Двигуни нового покоління.
  12. ТЕМА: Енергозберігаючі технології.
  13. ТЕМА: Відкриття останнього століття – як вони вплинули на життя людей?
  14. ТЕМА: Розвиток людини – результат відкриттів, винаходів і розвитку технологій.
  15. ТЕМА: Людина – продукт еволюції. Як змінює людину епоха технічного прогресу?
  16. ТЕМА: Чи впливає технічний прогрес на духовний розвиток?
  17. ТЕМА: Чи змінюються моральні цінності разом із зростанням добробуту?
  18. ТЕМА: Як змінилося навчання (освіта) за останні 100 років?
  19. ТЕМА: Що впливає на зміну школи?
  20. ТЕМА: Взаємовплив навчання та технологічного прогресу.
  21. ТЕМА: Оснащення сучасних лабораторій.
  22. ТЕМА: Інновації та розвиток сучасних технологій – неодмінна умова поліпшення якості життя.
  23. ТЕМА: Покращення якості життя людини – справа рук самої людини.
  24. ТЕМА: Як стати першовідкривачем, винахідником?

РОЗДІЛ 4. Оточуючий світ. Планета Земля

У даному розділі ми хочемо показати, що будь-який розвиток, будівництво неможливе без якихось ресурсів. Наприклад: для опалення наших будинків ми видобуваємо газ чи нафту, для виробництва літаків або автомобілів ми видобуваємо залізну руду, для виробництва сонячних батарей ми видобуваємо кварц, для забезпечення кожного населеного пункту електрикою ми також видобуваємо алюміній, зі сплаву якого виробляємо електричні дроти і лінії передач і т.д. Природні ресурси, які ми видобуваємо, – це головна основа для багатьох сучасних виробничих проривів, досягнень.

У даному розділі ми описуємо наші природні ресурси, корисні копалини, геологічну будову Землі, їх зв’язок і вплив на розвиток людства, а також сучасні досягнення, ті технології, в яких вже немає участі природних ресурсів (наприклад: програмне забезпечення, інтелектуальні продукти, книги і ін.).

  1. ТЕМА: «РЕСУРСИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЄ ЛЮДИНА. ЇХ ВИДИ І ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК».
  2. ТЕМА: «ПРИРОДНІ РЕСУРСИ ЗЕМЛІ»
  3. ТЕМА: «СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЧНІ РЕСУРСИ»

РОЗДІЛ V. Властивості планети Земля

У даному розділі ми описуємо властивості планети Земля, такі як: магнітне поле і біполярність. Простий експеримент з магнітами може бути демонстрацією того, як плюс і мінус присутні в нашому житті. В цьому розділі ми говоримо про значимість і вплив полюсів «плюс» і «мінус», про те, що весь оточуючий нас світ, кожна подія, ситуація і навіть кожна людина в собі містять негативні або позитивні знаки (заряди), і при цьому вони зовсім не діляться на «погані» і «хороші».

У цьому ж розділі описуються такі властиві Землі періоди, як весняне, літнє, осіннє, зимове рівнодення; припливи і відливи, під час яких величезний океан відступає на 400-500 метрів від своїх берегів і повертається в свої межі в певний час, або переходячи всі звичні межі, затоплює все навколо.

Наша планета Земля і все, що існує на ній і в її надрах, здатне до руху тільки з причини біполярного пристрою. Один полюс, чи то «плюс», чи «мінус», не працює. Будь-який рух можливий лише за наявності обох полюсів. Розуміння сутності таких явищ як магнітне поле і біполярність, є основним для розуміння всіх інших явищ і процесів на Землі

  1. ТЕМА: Магнітне поле.
  2. ТЕМА: Природна біполярність.
  3. .ТЕМА: Закономірні природні явища.

РОЗДІЛ 6. Земля у Всесвіті. Сусідство планет

У даному розділі ми переходимо до опису сусідніх планет. Як нам відомо, ще древніми астрономами були відкриті різні планети, Сонячна система, Місяць, багато сузір’їв. Сучасні вчені доповнили картину Всесвіту, використовуючи технічні можливості нашого століття.

У своїй більшості люди рідко звертають увагу на небо, вони в основному звикли дивитися собі під ноги. Наше завдання полягає в тому, щоб звернути увагу учнів на те, що ми, люди, не так вже й часто просто дивимося на небо. Якщо ми, все ж звернемо наш погляд у небо без будь-яких телескопів, то неодмінно переконаємося в тому, що звичайний людський погляд в змозі розгледіти нічне небо, усипане зірками, як килим. Також нашому погляду доступні Сонце й Місяць, те, що не потрібно розглядати, а достатньо просто підняти погляд від ніг до неба. Для цього потрібно не так вже й багато – проста людська цікавість.

У кожної планети нашої Сонячної системи є свої власні характеристики. Кожна планета має магнітне і гравітаційне поля, на кожній планеті існує свій клімат, своя температура, кожна планета рухається по своїй орбіті. Вивчаючи даний розділ, учні зможуть порівняти основні характеристики різних планет і зробити самостійні висновки про взаємозв’язки, взаємозалежності однієї планети від іншої.

Наше завдання описати планетарні характеристики таким чином, щоб єдина картина була очевидною, тобто навчити учня переходу від фрагментарного сприйняття Всесвіту до цілісного бачення й розуміння. Це розуміння, в свою чергу, надасть учням можливість усвідомленого вибору майбутньої спеціальності, справи всього життя.

  1. ТЕМА: Простий погляд у небо – доступний кожному спосіб пізнання.
  2. ТЕМА: Можливості сучасної астрономії.
  3. ТЕМА: Сонце, Місяць – видимі із Землі об’єкти.
  4. ТЕМА: Наша галактика – Чумацький шлях.
  5. ТЕМА: Небесні тіла. Дивовижні космічні явища (народження і руйнування галактик, комети, зорепад та ін.).
  6. ТЕМА: Планети Сонячної системи. Унікальність планет Сонячної системи. Порівняльний аналіз загальних характеристик.
  7. ТЕМА: Загальні характеристики для всіх планет Сонячної системи: магнітне і гравітаційне поля, клімат, температура, орбіта.
  8. ТЕМА: Взаємозалежність та взаємовплив планет Сонячної системи: у чому і як це проявляється.
  9. ТЕМА: Єдина картина «Планетарного світу».
  10. ТЕМА: Унікальність життя на Землі. Залежність майбутнього планети від людини.
  11. ТЕМА: «Технології, що примножують» – способи збереження природи і відновлення її запасів. Космічна відповідальність людини: її велич і залежність (нікчемність).

РОЗДІЛ 7. Роль людини в навколишньому світі

Даний розділ присвячений людині та її місцю й ролі в цьому світі. Одне з головних завдань даного розділу – розкрити природний взаємозв’язок між дітьми та їх батьками, їх бабусями і дідусями. Школяр вчиться розуміти, що його звички, риси характеру, схильності і здібності безпосередньо, генетично пов’язані з батьками й всіма предками. Сьогодні люди деколи намагаються розділити те, що з природної точки зору неподільне – розірвати свої родинні зв’язки.

Наше головне завдання – показати існуючий безперервний зв’язок: дитина може не знати свою бабусю або свого дідуся просто тому, що вони давно померли, але учень повинен розуміти, що він пов’язаний з ними безперервним генетичним ланцюжком.

Також важливою в даному розділі є розмова про батьківську відповідальність. Діти повинні розуміти основні природні обов’язки батьків, щоб у майбутньому, коли самі стануть батьками, змогли їх усвідомлено виконувати.

Кожна дитина, досягнувши певного віку, стане батьком або матір’ю. Це неминуче природне явище, і задуматися над цим варто якомога раніше, оскільки майбутнє дітей тісно пов’язане з поведінкою і способом життя батьків.

  1. ТЕМА: Вплив людини на планету Земля. Роль і місце людини в навколишньому світі. Головне призначення людини – народження дітей – усвідомлений обов’язок кожної людини.
  2. ТЕМА: Запланований природний поділ. Природний біологічний фактор. Чоловіки та жінки.
  3. ТЕМА: Народження людини на Землі. Батьки й діти. Природна нерозривність взаємозв’язків.
  4. ТЕМА: Головні природні принципи народження людини.
  5. ТЕМА: Природний зв’язок людей в поколіннях: звички, риси характеру, схильності, прагнення.
  6. ТЕМА: Нерозривність генетичної пам’яті. Зв’язок з предками. Родова пам’ять і захист. Природна неподільність поколінь.
  7. ТЕМА: Природні обов’язки людей. Продовження життя.
  8. ТЕМА: Відповідальність батьків: природна, соціальна, генетична, родова.
  9. ТЕМА: Відповідальність майбутніх батьків за долю і здоров’я майбутніх дітей: генетична спадковість, схильність до звичок і хвороб, здоровий спосіб життя.
  10. ТЕМА: Турбота про дітей: забезпечення потреб та навички самостійності.
  11. ТЕМА: Питання виховання. Які знання і вміння прищеплювати, якими способами допомогти дитині розкрити своє призначення?
  12. ТЕМА: Розвиток цікавості й прагнення до саморозвитку в дітях.
  13. ТЕМА: Підходи до освіти дітей.
  14. ТЕМА: Природний «круговорот» людей. Неминучість природних явищ.
  15. ТЕМА: Готовність до виконання життєвого призначення. Фізична, моральна (духовна) зрілість, дорослішання. Емоційна й психологічна зрілість.
  16. ТЕМА: Відповідальність за своє сьогодні – вплив на майбутнє своїх дітей.

РОЗДІЛ 8. Людина – біологічна система

У даному розділі людина розглядається з точки зору біологічної структури. Структура, що має розум, який досить швидко розвивається. При цьому людина має природні якості, людина володіє магнітним полем і виробляє енергію (від 3 до 15 ампер), ця енергія має певну частоту, як і звичайний електричний струм. Це біоенергія та принципи її функціонування такі ж, як і електричного струму. Людина – це не просто тіло, а якась структура, яка має природні якості, притаманні всьому живому на планеті Земля.

  1. ТЕМА: Людський розум. Інтелект. Емоційний інтелект. Можливості мозку людини (людина використовує тільки малу частину своїх можливостей). </li
  2. ТЕМА: Фізичні можливості людського тіла. На які навантаження «розраховане» тіло людини?
  3. ТЕМА: Колективне несвідоме.
  4. ТЕМА: Багатофункціональність біологічної системи «Людина».
  5. ТЕМА: «Хімічний склад» людини.
  6. ТЕМА: Власні електричні потенціали людини. Як їх побачити?
  7. ТЕМА: Власна радіація людського тіла.
  8. ТЕМА: Магнетизм людського тіла.
  9. ТЕМА: Біологічна енергія людини.
  10. ТЕМА: Принципи існування біологічної системи «Людина».
  11. ТЕМА: Дивовижні можливості людини. Суперможливості і можливості виживання. На що «розраховане» людське тіло? Яку частину своїх можливостей людина використовує?
  12. ТЕМА: Роль волі і емоцій у прояві можливостей тіла.
  13. ТЕМА: Роль тренування (фізичної та психологічної) у розвитку можливостей.
  14. ТЕМА: Можливість самостійного управління внутрішніми процесами в організмі і зовнішніми процесами в житті: саморегуляція.

Дані знання допоможуть учням не тільки розширити межі свого сприйняття світу, а й пізнати незвідані області власного буття, осягнути в собі щось унікальне, створити принципово нове уявлення про різноманіття і невичерпність, як навколишнього світу, так і світу всередині себе самого. Осягаючи цілісну картину світу і його закони, діти вчаться бути спостережливими, помічати навколо себе прекрасне, вільно орієнтуватися у своїх переживаннях і почуттях. Наші програми допоможуть розвинути у школярів допитливість, спрямованість, винахідливість, живе і нестандартне мислення, що допоможуть їм стати більш відкритими світу і небайдужими до всього, що відбувається в ньому.

Одна думка про “СВІТ, В ЯКОМУ МИ ЖИВЕМО”

  1. Доброї пори дня, вельмишановний Октай!
    Дякую за книгу “Останнє життя”, яку мені дала колега з Інституту педагогіки Людмила Калініна.
    Прочитавши книгу, я відчув Вашу глибоку духовну реалізацію, що наразі є дуже рідким явищем в умовах консюмерізму і деградації..
    Без сумніву, безцінний досвід виходу з тіла та повернення в нього є могутнім стимулом для пошуку відповідей на одвічні питання “Хто я?”, ” Що собою являє цей світ?” “В чому сенс життя?”, “Як позбутися страждань?”,”Що таке істинне щастя?”, ” Хто Такий Бог і як встановити з Ним правильні стосунки?”, ” Чому негідники насолоджуються. а праведники страждають?” і таке інше.
    Мені дуже близькі і зрозумілі Ваші почуття і переживання, адже близько тридцяти років тому у мене також був схожий на Ваш досвід виходу з, а потім повернення в тіло з послідуючим пошуком відповідей на вищезгадані питання і поступовий нелегкий, але радісний процес духовного самоусвідомлення.
    Декілька слів про себе. Мене звати Олександр. Я працюю в сфері освіти. Освіту розумію, як процес очищення, освітлення ума, серця людини від невігластва( основної причини всіх проблем), жадібності, гніву, заздрості, хіті, пихи та ілюзії. При уважному і неупередженому вивченні Ви знайдете цих головних “друзів” людини в усіх священних писаннях.
    Позбутися цих ворогів самостійно неможливо. Потрібен учитель, який живе духовними принципами, досконало знає Священні Писання, не приваблюється мерехтливими тимчасовими чуттєвими насолодами і який є прозорим середовищем між учнем і Вищою Реальністю.
    Якщо у Вас є бажання, то ми могли б зустрітися в зручний для Вас час і обмінятися думками.
    З повагою, Олександр

Залишити відповідь

Войти с помощью: