Що нового чекати школярам у недалекому майбутньому?

Наприкінці жовтня минулого року Міносвіти намітило основні шляхи реформування вітчизняної освіти на найближчі десять років. Перетворення торкнуться всієї освітньої сфери, починаючи з дошкільнят і закінчуючи випускниками вузів. Метою «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років» є становлення творчої, відкритої, гармонійної особистості. Ознайомившись із документом, зупинимося на найбільш цікавих нововведеннях, які пропонує своїм підопічним освітнє відомство.

Істотні реформи очікуються у сфері дошкільної освіти, зокрема, велику гнучкість і варіативність отримають освітні програми, а основним принципом освіти дітей у віці від трьох до п’яти років стане ігрове навчання. Крім централізованих форм прищеплення знань буде практикуватися й домашнє виховання. З 2017 року планується дати офіційні дозволи на дошкільні заклади сімейного типу, а також корпоративні або відомчі дитячі садки.

Нововведення також стосуються й учнів молодших і середніх класів. Третьокласників очікує новий предмет «Суспільствознавство», на якому їм дадуть загальні уявлення про свою країну, її території та народ. А в мовознавстві п’ятикласників основними нормами спілкування стануть ввічливість, привітність, доброзичливість, стриманість і уважність до співрозмовника. Школярі вивчатимуть ті твори вітчизняної та зарубіжної літератури, які їм найбільше підходять за віком. В освітньому відомстві планують закінчити викладання всіх основних предметів уже в дев’ятому класі, оскільки одинадцятикласників чекає перехід на профільну освіту.

Також планується ввести в школах громадянське виховання і переглянути систему ціннісного орієнтування, починаючи з дошкільної освіти. Із наступного навчального року школи відновлять військово-спортивну та медичну підготовку, цивільну оборону та забезпечення безпеки життєдіяльності.

Крім цього, школи отримають більше автономії, їм дадуть право в прийнятті самостійних рішень із багатьох питань, зокрема, легалізувати сімейне та індивідуальне навчання.

З усього наведеного вище можна зробити висновок, що в цілому сьогоднішня робота шкіл зі своїми програмами навчання цілком прийнятна й необхідна, і ніхто не збирається щось змінювати докорінно. Набагато важливіше замість дискусій про корисність нововведень знайти кошти й можливості для втілення цих ідей у життя.