Як зацікавити дитину й утримати її увагу

Однією з поширених проблем, з якою сьогодні стикаються педагоги під час освітніх занять, є нестійка увага дітей, відсутність тривалої концентрації на чомусь конкретному.

Увага – це розвиваюча функція, яка проходить усі етапи розвитку разом із дитиною, тому основна мета – це її розвиток. Для дитини в її віці найважливішим є гра зі значимим йому дорослим. Необхідно, щоб гра приносила позитивні яскраві емоції дитині. Емоційно насичена гра повинна бути спрямована на те, щоб увага дитини утримувалася на чомусь конкретному, а це, в свою чергу, допоможе розвивати їй концентрацію. Чим емоційніше і цікавіше для дитини гра, тим довше тримається увагу. Якщо ж увага дитини переключається на інший предмет, то це означає, що попередній втратив для неї інтерес. У даній ситуації необхідно повернути інтерес дитини, спробувати зацікавити попереднім предметом з іншої сторони. Але якщо все ж Вам не вдалося повернути увагу дитини, то наполягати не варто, це тільки спричинить негатив до певного виду діяльності.

S0cIx40xA_k

Існує кілька способів залучення уваги дитини до занять. Як ми вже говорили вище, необхідно викликати в дитини позитивний емоційний інтерес до майбутньої діяльності або предмету. Всі ми знаємо, що дитина робить тільки те, що їй дійсно цікаво. Будь-яке просте, нецікаве заняття можна обіграти простим сюжетом, придумавши якесь забавне обґрунтування будь-якої справи.

Завжди хваліть дитину за її працьовитість і вигадку. Висловлювати її можна як вербальним способом, так і будь-якими тактильними діями.

Намагайтеся якомога частіше казати дитині: «Я дуже радий, що ти зміг самостійно впоратися з завданням», «Я завжди готовий тобі допомогти, якщо знадобиться». І як можна рідше говоріть оцінюючим тоном: «Це у тебе вийшло добре, а це – погано».

Для дітей дуже важлива інтонація, тембр голосу, емоційність мови. Вони не завжди розуміють, що ми хочемо їм сказати, але по нашій інтонації вони повинні зрозуміти, похвала це чи заборона, спонукання до дії або пропозиція допомогти.

78816900

Одним із важливих моментів є наша міміка. У міру емоційна міміка може не тільки зацікавити дитину, викликати інтерес до діяльності, а й утримати його увагу більш тривалий час. Але, і навпаки, зайва жестикуляція може привести до швидкої втоми дитини.

Дуже важливим для залучення й утримання уваги дитини є цільова спрямованість діяльності. Завжди нагадуйте дитині про мету та результат її діяльності. Наприклад, Ви говорите: «Давай зліпимо з пластиліну для мами горщик з квіточками. Мамі дуже сподобається, вона буде така рада, це буде чудовий подарунок їй до 8 Березня».

Завжди прислухайтеся до бажань і потреб дитини, реагуйте на зміну її настрою.

Як і для дорослих, так і для дітей, кращий засіб для зняття нервової напруги – фізичні навантаження. І якщо ви помітили, що дитина втомилася або роздратована – проведіть із нею ряд фізичних вправ у вигляді гри.

І не забувайте, що найкращі ліки від поганого настрою – це сміх. Сміх – це позитивна енергія, антидепресант, він допомагає знімати як фізичний, так і душевний біль. Спробуйте розповісти дитині веселу, цікаву історію і Ви помітите, як зміниться її настрій у лічені секунди.

І як казав Віктор Гюго: «Діти відразу й невимушено освоюються зі щастям, бо вони самі по природі своїй – радість і щастя».

smallgroup.